Vår historie

Modena ble etablert i mars 1986, og siden har vi bygget opp en landsdekkende kjede med egne butikker og forhandlere. Vår målsetting er å være den ledende kjeden innen flis- og flisrelaterte produkter. Modena er et norsk selskap med norske eiere.

De fleste butikkene i Modena byr på «showroom» for våre kunder. Disse har et stort utvalg av fliser, og hos enkelte kan man og finne et bredt utvalg av skifer og naturstein, ovn- og varmprodukter, byggevarer, verktøy, og baderomsinnredninger m.m. Vi lagerfører det meste av det du finner i utstillingene, og kan derfor levere varene raskt til deg. Det vi ikke har på lager er aldri langt unna – dette for å gjøre det mest mulig enkelt for våre kunder.

Vi i Modena er proffkundens soleklare førstevalg. Dette er et kvalitetsstempel og en stor trygghet for deg som privatkunde. Hos oss vil du få de riktige råd og veiledninger, på lik linje med proffene. Dette, sammen med høy fokus på service hele veien fra innkjøp til vareutlevering, gjør oss til en faglig sterk og unik leverandør.

Trenger du en fagperson til å gjøre jobben, har vi et bredt nettverk av kontakter vi gladelig videreformidler. Er du en arkitekt, entreprenør, eller håndverker har kjeden allerede et effektivt og bra nettverk, med dyktig og kunnskapsrik betjening.

Modena har i dag samarbeid med flere av verdens ledende og mest renomerte produsenter på flis. Dette gir markedets bredeste sortiment med utvalg fra det helt enkle til det mest eksklusive. «Inspirert av naturen».

For at vi skal ha fornøyde kunder er det viktig med forutsigbarhet og tette relasjoner. Våre medarbeidere står derfor til tjeneste med det mål å tilføre deg konkurransefortrinn, slik at du skal føle deg trygg på at du har en solid samarbeidspartner – på kort og lang sikt.

Vår visjon og vårt hovedmål er at vi som en sterk fagkjede skal være markedsleder innenfor vår bransje både på proff- og privatmarkedet i Norge.

Velkommen til Modena for inspirasjon, faglig rådgivning, kvalitetsprodukter, og gode løsninger!

Modena og bærekraft

Konsernets dedikasjon til bærekraft gjør det mulig å styre driften på en slik måte at sosiale, miljømessige og økonomiske verdier avhenger av hverandre. Vi er overbevist om at økonomisk vekst avhenger av å ta sosialt ansvar i alle samfunn vi er en del av. Dette er grunnen til at vi har forpliktet oss til å bevare naturressurser for fremtiden, for kommende generasjoner. Modena Gruppen er miljøfyrtårn sertifisert og vi fyller ut en årlig rapport på klima og miljø data. Denne kan sendes ved forespørsel.

Modena og samfunnsansvar

Modena har engasjert seg på grasrotnivå ved å sponse flere idrettsanlegg og flere lokale klubber og idrettslag. I tillegg har Modena i en årrekke engasjert seg i humane veldedighetsprosjekter som skolebygging i DR Kongo, og som platina-sponsor for Team Rynkeby Norge som samler inn penger til forskning på barnekreft.  Dette gir mye tilbake til våre ansatte i form av stolthet og glede over å se at våre bidrag nytter.

Modena i nøkkeltall

Anslått omsetning for Modena i 2021 er ca kr 500 mill

28  butikker og utsalgssteder over hele landet

150 ansatte

6800  lagerførte produkter for våre kunder

Vår visjon

Vi realiserer drømmer og bygger verdier for våre kunder.

Forretningsidé

Modena skal være den ledende faghandelskjeden innenfor hovedproduktene flis, skifer og naturstein, varmeprodukter og «mur-relaterte byggevarer».

Bedriftskultur

Modena skal kjennetegnes av en god og felles bedriftskultur. En bedriftskultur besluttes ikke – den skapes. Av og med den enkelte medarbeider, og i fellesskap. Vi ønsker å tilrettelegge for å skape og utvikle et godt arbeidsmiljø som bidrar til vekst og utvikling både for den enkelte ansatte, selskapet, og for våre eiere. En god bedriftskultur med et godt sosialt felleskap tror vi er med på å skape stolthet over arbeidsplassen.

Modena skal

…være markeds- og kundefokusert

…yte en høy grad av service

…ha et fast grep om «roret»

…utvikle solid og relevant kompetanse

…tilby våre kunder et bredt, spennende og oppdatert produktsortiment

…ha god kvalitet i alle ledd

Nøkkelverdier

Kundefokus i alt vi gjør og foretar oss.

Vi yter god service, og vi holder det vi lover våre kunder. Vi vet at fornøyde kunder er våre beste og viktigste ambassadører.

Pålitelige

Vi er grundige og nøyaktige. Vi opptrer profesjonelt i alt vi gjør og foretar oss.

Vi begår ikke tillits- og avtalebrudd.

Engasjerte

Vi engasjerer oss og bidrar aktivt til å bygge opp om et godt arbeidsmiljø.

Vi har en god lagånd, hjelper hverandre ved behov, og bryr oss om våre kollegaer og kunder. Gjennom vårt engasjement skal vi begeistre våre kunder.

Ordentlighet

Vi tar betalt for de varer vi har levert, og det arbeid vi har utført. Vi er ryddige i vår omgang og omtale av våre kollegaer, kunder, og samarbeidspartnere.

Ledelse

Adm dir/CEO                                              Tommy Ivesdal

Controller/CFO                                           Sveinung Berge

Markedsansvarlig                                       Pål Gundersen

HR-leder                                                       Annika Byremo

Regionleder Øst                                          Thomas Trevland

Regionleder Midt                                        Reidar Grendstad

Regionleder Vest/Prosjektleder              Atle Thu

Regionleder Sør                                          Ole Tørressen

 

Eierstruktur

LTL AS         100%

Styret

Styrets leder                  Øyvind Arnesen

Styremedlem                 Trygve Holtskog

Styremedlem                 Lene Johansen

Revisor                            RSM Norge AS